Najnovije sa JPFU

Bilteni, intervjui, reči kritike, , konferencije i video prilozi na jednom mestu

sreda, 26 oktobar 2022 11:04

Džingl 27. JPF "Bez prevoda"

sreda, 26 oktobar 2022 10:37

Programska knjižica 27. JPF

Preuzmite programsku knjižicu 27. Jugoslovenskog pozorišnog festivala "Bez prevoda"

četvrtak, 20 oktobar 2022 14:18

Prateći program 27. JPF

27. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL – BEZ PREVODA
"Parče hleba, parče neba"
Od 1. do 7. novembra 2022. godine

 

Utorak 1.11.2022.
19:00 Hol pozorišta
Izložba fotografija Radovana Baje Vujovića

 

Sreda 2.11.2022
18:00h Narodno pozorište Užice
Izložba „ Prostor u predmetu – tradicija u prostoru“,
izložba studentskih radova Fakulteta primenjenih umetnosti Beograd, Odseka Unutrašnja arhitektura i dizajn enterijera i Scenografija u organizaciji profesorki, mr Tanje Manojlović red. prof. i dr Danijele Dimković docent.

19:00 Narodno pozorište Užice – Hol pozorišta
Izložba „Meša Selimović – izbor dokumenata“,
Državni arhiv Srbije, autori: Jelica Reljić, Aleksandar Marković i Nikola Adžić, a saradnici Petar Rosić, Dušan Guteša, Darko Pačvara, Darko Opalić i Anja Vulić.

 

Četvrtak 3.11.2022.
Narodno pozorište Užice – Mala scena
17:00 Javni čas: Osnovne i master studije pozorišne režije,
docentkinja dr um. Snežana Trišić, šefica Katedre za pozorišnu i radio režiju, Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu (namenjeno srednjoškolcima i studentima)

 

Petak 4.11.2022.
Narodna biblioteka Užice
18:00 Predstavljanje monografije Snežana Kovačević: TIHI MAJSTOR VELIKOG UMEĆA,
priređivač: Zoran Jeremić
Izdavači: Udruženje „Kolektiv Užice“ i Biblioteka „ Ljubiša R. Đenić“, 2021.
Učestvuju: Zoran Jeremić, prof.dr Tatjana Dadić Dinulović, Zoran Žeravčić, Snežana Kovačević


Subota 5.11.2022.
18.00 Narodna biblioteka Užice
Promocija knjige : Kako je Frojd postao Frojd,
autor Adam Filips, prevela sa engleskog Nada Donati
Izdavač: Clio, 2022.
O knjizi govore: Nebojša Bradić, dr Snežana Damljanović, Zoran Hamović, Sanja Domazet i Jelena Kajgo

 

Ne predstavlja neko opšte mesto ako kažemo da danas živimo u opasnom vremenu. Velikih teškoća bilo je i ranije ali danas nam se čini da na razne načine zaista plešemo po rubu. Ne samo ovde, svuda. Svet se pretvorio u mračnu pozorišnu tragikomediju. Tehnološko i za čoveka neprijateljsko ubrzanje, ratovi i njihove posledice, nedostojan život, nasilje i apatija, čine tužnu fresku u koju svakodnevno gledamo. Ako je svet doveden do granice opstanka, onda ne možemo samo da se u očaju tešimo kako su za taj rub odgovorni samo neki, nego i svako od nas mora da preispita svoja dela, misli, reči i propuste. I zato ovogodišnje izdanje našeg pozorišnog festivala ne može da bude veselo, kao da se ništa ne događa. Ovaj festival je uvek želeo da pokaže kako svet i ljudi izgledaju, lepi ili ružni, ali verujemo, uvek nastojeći da otškrine i tračak skrivene ljudske nade i vrednog putokaza, kao što je pozorište uvek činilo. Nikada nismo nudili stajanje na barikadama ili revoluciju, ovakvu ili onakvu, nego pre neku vrstu intimnog prevrata, koji svako treba ako može sam da obavi u svojoj duši. Tako će verujemo biti i sada. Naš ovogodišnji slogan, „Parče hleba, parče neba“ i predstave okupljene oko njega, upućuje na misao da hleb može biti i nešto puno više od svakodnevne trke za preživljavanjem i da nebo ne mora biti u nedostižnim visinama nego tu među nama. Između nas i onog zaista vrednog što nam je na dohvat ruke nalaze se, tako je uvek bilo, sve naše zablude, krivi postupci i otrovno sebeljublje. O tome govore predstave koje ove godine nudimo sudu festivalske publike, uz uverenje da ćemo se uz njih moći preispitati, na tasu koliko jesmo i koliko zaista kao ljudi možemo biti.

Bojan Munjin

27. JPF ’’Bez prevoda’’
Od 1. do 7. novembra 2022. godine
Pod sloganom ,,Parče hleba, parče neba’’


Utorak 1. novembar: Atelje 212 Beograd
Jelena Kajgo, ROLERKOSTER, režija Milica Kralj

Sreda 2. novembar: Jugoslovensko dramsko pozorište Beograd
Ljubomir Simović, ČUDO U ŠARGANU, režija Jagoš Marković

Četvrtak 3. novembar: Zagrebačko kazalište mladih Zagreb
Jernej Lorenci, EICHMANN U JERUZALEMU, režija Jernej Lorenc
i

Petak 4. novembar: Narodno pozorište Užice
I.Turgenjev, MESEC(DANA)NA SELU, režija Milan Nešković

Subota 5. novembar: Pozorište Prijedor, Gledališče Koper
Goran Vojnović, JUGOSLAVIJA, MOJA OTADŽBINA, režija Marko Misirača

Nedelja 6. novembar: Gradsko pozorište Podgorica, Festival Barski ljetopis
Stevan Koprivica, BEZ PORTFELJA, režija Branislav Mićunović

Ponedeljak 7. novembar: Narodno pozorište Beograd
Lav Nikolajevič Tolstoj, RAT I MIR, režija Boris Liješević

Sve predstave počinju u 19:30 časova i izvode se na velikoj sceni Narodnog pozorišta Užice

U Narodnom pozorištu Užice održana je konferencija za medije povodom XXVII JPF, kojoj je prisustvovala gradonačelnica grada Užica dr Jelena Raković Radivojević, direktor NP i JPF Zoran Stamatović i selektor festivala Bojan Munjin.
Narodno pozorište Užice će od 1. do 7. novembra biti domaćin 27. Jugoslovenskog festivala „Bez prevoda“, pod sloganom „Parče hleba, parče neba“.

O selekciji predstava i sloganu govorio je Bojan Munjin, pozorišni kritičar iz Zagreba i selektor festivala.

Ne predstavlja neko opšte mesto ako kažemo da danas živimo u opasnom vremenu. Velikih teškoća bilo je i ranije ali danas nam se čini da na razne načine zaista plešemo po rubu. Ne samo ovde, svuda. Svet se pretvorio u mračnu pozorišnu tragikomediju. Tehnološko i za čoveka neprijateljsko ubrzanje, ratovi i njihove posledice, nedostojan život, nasilje i apatija, čine tužnu fresku u koju svakodnevno gledamo. Ako je svet doveden do granice opstanka, onda ne možemo samo da se u očaju tešimo kako su za taj rub odgovorni samo neki, nego i svako od nas mora da preispita svoja dela, misli, reči i propuste. I zato ovogodišnje izdanje našeg pozorišnog festivala ne može da bude veselo, kao da se ništa ne događa. Ovaj festival je uvek želeo da pokaže kako svet i ljudi izgledaju, lepi ili ružni, ali verujemo, uvek nastojeći da otškrine i tračak skrivene ljudske nade i vrednog putokaza, kao što je pozorište uvek činilo. Nikada nismo nudili stajanje na barikadama ili revoluciju, ovakvu ili onakvu, nego pre neku vrstu intimnog prevrata, koji svako treba ako može sam da obavi u svojoj duši. Tako će verujemo biti i sada. Naš ovogodišnji slogan, „Parče hleba, parče neba“ i predstave okupljene oko njega, upućuje na misao da hleb može biti i nešto puno više od svakodnevne trke za preživljavanjem i da nebo ne mora biti u nedostižnim visinama nego tu među nama. Između nas i onog zaista vrednog što nam je na dohvat ruke nalaze se, tako je uvek bilo, sve naše zablude, krivi postupci i otrovno sebeljublje. O tome govore predstave koje ove godine nudimo sudu festivalske publike, uz uverenje da ćemo se uz njih moći preispitati, na tasu koliko jesmo i koliko zaista kao ljudi možemo biti.

petak, 30 septembar 2022 11:14

Prodaja kompleta karata za 27. JPF

27. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL ''BEZ PREVODA''
Od 1. do 7. novembra 2022. godine
( 7 takmičarskih predstava )

PRODAJA KARATA od 5. oktobra
1) 9.000,00 dinara (parter sredina)

2) 7.000,00 dinara (parter strane i balkon)

Cena pojedinačnih karata 1.500,00 dinara (na dan početka festivala)

Napomena: postoji mogućnost kupovine i preko administrativne zabrane ili čekova građana na 3 rate.

Pretplatnici sa sezonskim kartama mogu kupiti komplete sa popustom od 20%.

Radno vreme biletarnice radnim danima od 14:00 do 20:00 časova.
Dobro došli u Narodno pozorište Užice

„Hvala vam za podršku žiriju, i hvala vam sto se slažete sa našim odlukama, to nam je veoma važno. U ime mojih dragih kolega, žiri vam zahvaljuje za sve one aplauze kojima ste pozdravili sve ove predstave, hvala vam što ste me poslušali, ja sam na otvaranju zamiolila da se ne žale dlanovi, da je aplauz nama hrana i svima onima koji su na sceni, aplauz je dijalog scene i gledališta. Ovaj festival je pokazao da je u ovom gradu, u ovom pozorištu taj dijalog veoma živ i učinkovit. Žiriju je dužnost da ocenjuje isključivo po pozorišnim merilima, publika je sastavni deo pozorišta, mi osluškujemo publiku, ali ne možemo da kažemo da je publika u tom smislu na nas uticala. Nama je drago što se publika slaže na našom ocenom, ali je naša ocena autoktona. To govori da je vaša publika veliki poznavalac pozorišta“, izjavila je Vida Ognjenović, predsednica žirija 26. JPF „Bez prevoda“.

ponedeljak, 08 novembar 2021 13:44

26. JPF Bilten br.8

Izašao je bilten za osmi dan festivala

26. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL
01 – 07. NOVEMBRA 2021.
Stručni žiri 26. Jugoslovenskog pozorišnog festivala, u sastavu:

1. Vida Ognjenović – predsednica žirija
2. Dario Harjaček – član žirija
3. Radivoje Dinulović - član žirija
4. Maja Mrđenović - član žirija
5. Edvin Liverić – član žirija

Doneo je sledeću odluku:  

1. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU PREDSTAVU – ''Tri zime'' po tekstuTene Štivičić, u režiji Jasne Djuričić, u produkciji Pozorišta Promena iz Novog Sada
Obrazloženje: Vrhunska energija mladih glumaca, umeće oblikovanja karaktera, izgradjen stav prema relevantnoj temi koja je odlično korespodnirala sa gledalištem.

2. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU REŽIJU – Egonu Savinu, za režiju predstave ''Pučina'' po tekstu Branislava Nušića u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda.
Obrazloženje: Sigurnom rediteljskom rukom i odličnim poznavanjem Nušićevog opusa Egon Savin je i ovoga puta pokazao da svakom delu pristupa istraživački i sa suptilnim odnosom prema psihologiji likova čini Nušićev tekst bliskim savremenoj publici.

3. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU ŽENSKU ULOGU –Hani Selimović za ulogu Eve u predstavi ''64'' po tekstu Tene Štivičić u režiji Alise Stojanović, u produkciji Pozorišta Atelje 212 iz Beograda.
Obrazloženje: Senzibilnom, preciznom, eruptivnom snagom igre Hana Selimović nosi predstavu ''64'' namećući vrhunski ritam i punu glumačku izražajnost tekstu Tene Štivičić.

4. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU MUŠKU ULOGU – Nenadu Jezdiću za ulogu Vladimira Nedeljkovića u predstavi ''Pučina'' po tekstu Branislava Nušića u režiji Egona Savina u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda.

Obrazloženje: Snažnim glumačkim promišljanjem nijansi Jezdić uspeva da izrazi psihološku kompleksnost lika Vladimira Nedeljkovića, koji je u suštini žrtva i sopstvene ambicije i manipulacije okoline.

5. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU SCENOGRAFIJU – Darku Nedeljkoviću za scenografiju u predstavi ''64'' po tekstu Tene Štivičić u režiji Alise Stojanović u produkciji Pozorišta Atelje 212 iz Beograda.
Obrazloženje: Svedenim, jasnim i snažnim scenografskim sredstvima Darko Nedeljković je uspostavio prostor igre visokog potencijala i delikatne likovnosti koja je u potpunoj saglasnosti sa svim ostalim komponentama predstave.

6. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU KOSTIMOGRAFIJU – Lani Cvijanović za kostimografiju u predstavi
''Pučina'' po tekstu Branislava Nušića u režiji Egona Savina u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda.
Obrazloženje: Promišljenom stilizacijom Lana Cvijanović je postigla čistotu linije kostima i punu izražajnost kojom značajno doprinosi celini predstave.

7. Nagrada ARDALION ZA EPIZODNU ULOGU – Branislavu Zeremskom za ulogu Olivera u predstavi ''64''
Po tekstu Tene Štivičić u režiji Alise Stojanović u produkciji Pozorišta Atelje 212 iz Beograda.
Obrazloženje: Lucidno promišljajući reski način odbrane zastarelih stavova lika namćorastog oca, Zeremski postiže visoku razinu i komike i realizma čime budi kod publike osećaj topline i nežnosti.

8. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJEG MLADOG GLUMCA i Nagrada POLITIKE «AVDO MUJČINOVIĆ» - ansamblu predstave ''Tri zime'' po tekstu Tene Štivičić u režiji Jasne Djuričić u porodukciji Pozorišta Promena iz Novog Sada.
Obrazloženje: Vrhunskom energijom i zajedništvom igre ansambl predstave je postigao snažnu i direktnu razmenu energije sa publikom koja je puna 4 sata disala sa njima.

9. Specijalna NAGRADA ARDALION – Marku Djokiću za dizajn svetla u predstavi ''64'' po tekstu Tene Štivičići u režji Alise Stojanović u produkciji Pozorišta Atelje 212 iz Beograda.
Obrazloženje: Znalačkim postupkom Djokić svetlom ostvaruje dinamičnu dramaturgiju prostora čime postiže novu dimenziju u strukturi predstave.

 

 

ponedeljak, 08 novembar 2021 05:54

Zelena Čoja Montenegra - 4,25

Predstavom „Zelena čoja Montenegra”, prema romanu Mome Kapora, u režiji Nikite Milivojevića, u kooprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta, Festivala Budva Grad Teatar i Gradskog pozorišta Podgorica, završen je takmičarski program 26. Jugoslovenskog pozorišnog festivala.

Ovaj roman je posveta drugovanju pisca, karikaturiste i boema Zuka Džumhura i Mome Kapora, a glavna tema je istorijska, pomalo bizarna storija o prijateljstvu ratnih neprijatelja, crnogorskog kralja, tada knjaza, Nikole Petrovića i turskog visokog oficira, Osman-paše zvanog Sarhoš (pijani). Pozorišno viđenje „Zelene čoje Montenegra“ pripada istorijskoj melodrami, u kojoj je ono što se moglo dogoditi važnije od onoga što se zaista dogodilo, u kojoj su emocije važnije od faktografije, čovek od politike i rata. Ovo je priča, deficitarna u našim vremenima, o pomirenjima i kako bi to Džumhur rekao, ljudovanjima

"Zelena čoja Montenegra" je knjiga o prijateljstvu crnogorskog vladara knjaza NIkole I Petrovića i Osman-paše Sarhoša, zarobljenog u bitci na Vučjem dolu u julu 1876. gde je komandovao turskom artiljerijom. Istovremano, to je povest o Zuki Džumhuru, jednom od naših najvećih crtača, karikaturista, putopisaca, pripovedača, nekadašnjoj televizijskoj zvezdi i umetniku življenja, i prijateljstvu sa autorom ove knjige sa kojim je 1967. godine napisao i istoimeni filmski scenario o sudbini o sudbini turskog generala.

"Moram da kažem da smo sa ovom predstavom prošli kroz jedan tranzitni period, prvo nas je napustio Lane, kasnije Marko, zatim je Brstina došao u Budva Grad teatar da nas spase. Imam osećaj kao da smo radili tri predstave, a ne jednu, stalno smo kretali iz početka, zapravo ostala je ista energija, ideja i ljubav među nama", rekao je glumac Andrija Kuzmanović.

"Trudili smo se da pronađemo koji su to ljudi, i kako se oni pronalaze u koordinatnom svetu tog vremena i prostora. Fokusirali smo se na prijateljskom odnosu, više smo pričali o nekim stvarima koje uopšte nisu napisane u romanu, ali smo ih mi izmaštali, koje su to njihove razlike u karakterima koje su ih učinile tako dobrim prijateljima, i kakva su to dva čovjeka koja mogu da održe prijateljstvo u dugom vremenskom periodu, i šta to znači istinsko prijateljstvo koje nadilazi nacionalne, verske i političke razlike. Knjaz Nikola u tom trenutku pretjeruje sa dobrodošlicom, iako zna kakav će to da ima odjek u Crnoj Gori", dodao je glumac Miloš Pejović.

ponedeljak, 08 novembar 2021 05:51

Vida Ognjenović, predsednica žirija 26. JPF

{youtube}FlaE_ncslLs{/youtube}

ponedeljak, 08 novembar 2021 05:48

Miloš Pejović, glumac

ponedeljak, 08 novembar 2021 05:47

Jelena Simić, glumica

ponedeljak, 08 novembar 2021 05:46

Branimir Brstina, glumac

ponedeljak, 08 novembar 2021 05:45

Božidar Zuber, glumac

ponedeljak, 08 novembar 2021 05:44

Andrija Kuzmanović, glumac

logo jpf trans

 XXVII JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL - BEZ PREVODA
"Parče hleba, parče neba"

Od 1.do 7.novembra 2022.godine


logo pozoriste 180


grad uzice

logo jpf trans
 

1. nov: Atelje 212 Beograd
ROLERKOSTER

2. nov: JDP Beograd
ČUDO U ŠARGANU

3. nov: ZKM Zagreb
EICHMANN U JERUZALEMU

4. nov: NP Užice
MESEC(DANA)NA SELU

5. nov: Pozorište Prijedor, Gledališče Koper
JUGOSLAVIJA, MOJA OTADŽBINA

6. nov: GP Podgorica, Festival Barski ljetopis
BEZ PORTFELJA

7. nov: NP Beograd
RAT I MIR