Bilteni, intervjui, reči kritike, , konferencije i video prilozi na jednom mestu
Izašao je BILTEN br. 6 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.
Sramotno je to što nije pružena mogućnost mladim glumcima da rade. Onda imate situaciju da oni odlaze u inostranstvo, šamaraju tanjire po restoranima, a završili akademije, bili briljantni studenti. Ne znam šta će biti i kako će biti ako se ovakav trend nastavi, kaže Saša Torlaković, glumac i umetnički direktor NP Sombor.
-Prošle godine smo ovde bili sa predstavom Kad je Sombor bio Holivud, Kokana Mladenovića i na našu radost opet smo u Užicu. Ne možemo da kažemo da očekujemo nagrade ali se to prosto nameće jer je Tartif od svoje februarske premijere osvojio već 20 nagrada. Najvažnije je svakako, kako će publika da primi predstavu. Inače, ja jesam taze direktor ali nisam taze u ovom pozorištu. Moj stav je da tu dosta stvari dobro funkcioniše i nema razloga menjati ih. Cilj mi je da nastavimo u istom pravcu u kome idemo decenijama, kaže Bojana Kovačević, direktorka NP Sombor.
Za JPF Bilten reditelj Igor Vuk Torbica govori o inscenaciji "Tartifa" u kojoj je Dorina jedan od glavnih likova i zašto nije išao do kraja i napravio predstavu koja bi se zvala „Dorina“?
-Bez obzira na to što se mogu složiti sa tim da je ona jedan od centara cele predstave, ipak je Tartif mesto koje je, nažalost silom prilika, nametnuto kao tema i na kome se seku svi interesi i volje te grupe koju gledamo. Vreme je da lociramo probem, a heroji će nam se pokazati. Zato ostaje Tartif da svetli u mraku, a mi moramo da kažemo: “Ljudi, imamo veliki problem, a ne heroja“.
-Ima ih mnogo. Primetićete da baš ne prolaze dobro. Prolaze kao „bosi po trnju“. Ali baš zbog toga bi trebalo da ih čuvamo. Marija Lukić je junak našeg doba, čovek koji je završio u zatvoru kao „uzbunjivač“ je junak našeg doba! Dakle, postoje ljudi koji su dovoljno hrabri da ustanu i da dignu svoj glas protiv očigledno pogrešnog. A mi ćemo biti onoliko junaci, ili onoliko suprotno od toga, koliko budemo umeli da negujemo baš takve ljude, kaže glumica Hana Selimović za JPF Bilten.
U okviru pratećeg programa 24. JPF, na Maloj sceni Narodnog pozorišta u Užicu, održana je promocija knjiga: „ Surova klasika, rediteljski zaokreti u tamačenju dramske klasike“ Ksenije Radulović i „Lujo Davičo“ – fragmenti života, Saše Brajović.
Pete festivalske večeri 24. JPF "Bez prevoda" izvedena je predstava „Tartif“ , po motivima originalne Molijerove drame, autorski projekat Igora Vuka Torbice. Savremeno čitanje poznatog tekstualnog predloška o obmanama, zavođenju, podvođenju, u kome prepoznajemo današnje vreme izveli su glumci Narodnog pozorišta Sombor i Srpskog narodnog pozorišta Novi Sad.
U okviru pratećeg programa 24. JPF, na Maloj sceni NP Užice predstavljen je serijal autorke Olivere Milošević „Teatrologike“, koji se emituje na RTS-u. - Ima logike da nova sezona serijala „Teatrologike“ bude predstavljena baš na JPF, jer svi moji sagovornici imaju veze sa ovim festivalom. Neki su učestvovali, mnogi dobili nagrade, priznanja i ostavili snažan trag na Festival i publiku - kaže autorka serijala.
Izašao je BILTEN br. 5 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.
Kroz čitavu našu noviju istoriju vrtimo se poput glupog psa, koji juri sopstveni rep, kaže reditelj Kokan Mladenović
Ko je junak vašeg doba?
- Moja majka! Ona je nesretno izgubila život u ratu. Majke su junaci inače, sve majke. Kažu da su dvije najspominjanije riječi od starogrčke književnosti na ovamo: majka i sloboda. Majka je junak i u predstavi "Sjećaš li se Doli Bel" i našeg doba, kaže glumac Emir Hadžihafizbegović.
Mi smo generacija koja je potpuno drugačije gledala na junake, na svet oko nas. Bili smo veći entuzijasti, hteli smo da pokrećemo stvari. Ja sam nekad želeo da učestvujem u svim kulturnim zbivanjima, da igram u predstavama, da stvaram, da pokrećem svet, kaže glumac Mirsad Tuka.
Predstava Kamernog teatra 55 iz Sarajeva u režiji Kokana Mladenovića pozdravljena je višeminutnim, burnim aplauzom koji je bio upućen dobro poznatom i voljenom tekstu Abdulaha Sidrana, reditelju Kokanu Mladenoviću koga je autorska ekipa nazvala čarobnjakom, ali i posleratnim vremenima kada svi zajedno nismo imali mnogo, ali smo više cenili porodicu, prijatelje, komšiluk.