Bilteni, intervjui, reči kritike, , konferencije i video prilozi na jednom mestu
U holu Narodne biblioteke Užice otvorena je izložba koja prezentuje diplomatsku karijeru poznatog srpskog komediografa Branislava Nušića. Izložba je deo Pratećeg programa XXIII Jugoslovenskog pozorišnog festivala na kome je iste večeri izvedeno Nušićevo delo „Ožalošćena porodica“ Narodnog pozorišta iz Beograda. Na postavci se izdvajaju osam oblasti među kojima je Nušić prvi put predstavljen kao etnograf, ali i fotograf, novinar, akademik. Postavka predstavlja i karikature Nušića u izboru prof. Jugoslava Vlahovića i ona je inicijalna izložba rađena povodom 120 godina od Nušićevog službovanja u konzulatu u Solunu, objašnjava Nebojša Nušić, upravnik Fondacije „Nušić“ koja je priredila izložbu.
Treće festivalske večeri izvedena je predstava „Ožalošćena porodica“ po tekstu Branislava Nušića u režiji Jagoša Markovića. Reditelj čije predstave „Kate kapuralica“ (1996), „Porodične priče“ (1998), „Kokoška“ (1999), „Skup“ (2002), „Gospoda Glembajevi“(2011), „Filomena Marturano“(2014), „Tako je, ako vam se tako čini“(2017) su ostale u sećanju užičke publike, doneo je na scenu Nušićevo delo u osavremenjenom ambijentu, gde scenografiju čini samo kosina, na kojoj glumci u modernom kostimu daju punu pažnju tekstu.
Druge festivalske večeri izvedena je predstava „Kad bi Sombor bio Holivud“ Narodnog pozorišta iz Sombora. Komad je autorski projekat Kokana Mladenovića ispirisan dramom Radoslava Zlatana Dorića. Predstava se gleda kao nemi film, uz mimiku, igru, pokrete glumaca i živu klavirsku pratnju, baš kao nekada, na počecima filmske industrije kada je živeo junak drame Ernest Bošnjak, prvi jugoslovenski sineasta.
Predstave „Kako zasmejati gospodara“ i „Per Gint“ u režiji Kokana Mladenovića donele su krajem devedesetih užičkoj publici i pozorištu radost i nagrade, među kojima i Ardalion za najbolju predstavu na III Jugoslovenskom pozorišnom festivalu, a Ardalione za kostim i scenografiju na V JPF u Užicu. Još važniji ishod saradnje sa Kokanom bilo je zajedništvo ansambla, želja za istraživanjem novih glumačkih puteva, za novi pristup teatru, kakav je kasnije ponovljen u Goldonijevoj predstavi „Sluga dvaju gospodara“(2007) ili Buđenju proleća (2012), koje su sa užičkim ansamblom radili drugi reditelji. Sa druge strane, i u prvih dvanaest godina dok je Festival okupljao najbolje predstave sa područja Srbije i Crne Gore, ali i kada je promenio koncept, užička publika je videla brojne Kokanove režije: „Buzdovan“(1997), „Velika sveska“(1999), „Ruženje naroda u dva dela“(1999), „Ja ili neko drugi“ (2007), „Doktor Nušić“ (2014), „Na Drini ćuprija“ (2016).