Bilteni, intervjui, reči kritike, , konferencije i video prilozi na jednom mestu
Glumca Borisa Isakovića užička publika zapamtila je još od prvih festivala i predstave „Leons i Lena“ (1998), da bi njegovi nastupi bili ovenčani Ardalionima- 2006. za epizodnu ulogu u predstavi „Brod za lutke“, 2007. za uloge u predstavama „Odumiranje“ i „Ja, ili neko drugi“.
U poseti XXIII JPF je i proslavljeni glumac Rade Šerbedžija, suprug Lenke Udovički, predsednice ovogodišnjeg Stručnog žirija. Mnogi su iskoristili priliku da se slikaju ili zabeleže utiske o Užicu i Festivalu, poput novinarke festivalskog Biltena Ane Milošević.
Četvrte festivalske večeri izvedena je predstava „Zašto je poludeo gospodin R?“ po motivima filma Rajnera Vernera Fasbindera iz 1970. godine. Komad je nakon višegodišnjih pregovora u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u Beogradu režirao poznati hrvatski reditelj Bobo Jelčić.
U holu Narodne biblioteke Užice otvorena je izložba koja prezentuje diplomatsku karijeru poznatog srpskog komediografa Branislava Nušića. Izložba je deo Pratećeg programa XXIII Jugoslovenskog pozorišnog festivala na kome je iste večeri izvedeno Nušićevo delo „Ožalošćena porodica“ Narodnog pozorišta iz Beograda. Na postavci se izdvajaju osam oblasti među kojima je Nušić prvi put predstavljen kao etnograf, ali i fotograf, novinar, akademik. Postavka predstavlja i karikature Nušića u izboru prof. Jugoslava Vlahovića i ona je inicijalna izložba rađena povodom 120 godina od Nušićevog službovanja u konzulatu u Solunu, objašnjava Nebojša Nušić, upravnik Fondacije „Nušić“ koja je priredila izložbu.
Treće festivalske večeri izvedena je predstava „Ožalošćena porodica“ po tekstu Branislava Nušića u režiji Jagoša Markovića. Reditelj čije predstave „Kate kapuralica“ (1996), „Porodične priče“ (1998), „Kokoška“ (1999), „Skup“ (2002), „Gospoda Glembajevi“(2011), „Filomena Marturano“(2014), „Tako je, ako vam se tako čini“(2017) su ostale u sećanju užičke publike, doneo je na scenu Nušićevo delo u osavremenjenom ambijentu, gde scenografiju čini samo kosina, na kojoj glumci u modernom kostimu daju punu pažnju tekstu.