Predstava Kamernog teatra 55 iz Sarajeva u režiji Kokana Mladenovića pozdravljena je višeminutnim, burnim aplauzom koji je bio upućen dobro poznatom i voljenom tekstu Abdulaha Sidrana, reditelju Kokanu Mladenoviću koga…
Provokacije treba ostaviti za neka druga mesta. Pozorište treba samo da pokaže i ukaže prstom na neke stvari koje bi eventualno trebalo promeniti, kaže Irfan Mensur za Bilten JPF-a
Jedino lik koji igram pokušava da spase ono što se spasiti može u tom mraku i užasu, dok ostali likovi padaju sve niže i niže, kaže glumica Jelisaveta Seka Sablić.
Svoju misiju, u ovom srednjem dobu, vidim kao nastavljača neke svojevrsne baklje koju je zapalio Milivoje Živanović, preuzeo Ljuba Tadić, Bata, Pera, Mira, Olivera.... i onda se nadam da će…
Mislim da smo junaci našeg doba svi mi. A, opet, ne bih mogla da se divim svima nama, kaže Anita Mančić, glumica JDP iz Beograda. Nemam odgovor na to pitanje,…
Predstava “Vrat od stakla” Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda po tekstu Biljane Srbljanović, u režiji Jagoša Markovića, izazvala je aplauze na otvorenoj sceni, što je retkost za užičku publiku. Uz…
Pozorište zahteva ozbiljnu posvećenost, disciplinu, mnogo odricanja, a to znači svakodnevne probe. Zato je svima, a posebno mladim glumcima, sve teže, kaže Marko Janketić
Druge festivalske večeri užička publika imala je priliku da gleda predstavu „Lorencačo“ JDP-a, za koju kritika između ostalog kaže da su u njoj angažovani trenutno najtraženiji domaći glumci. A jedan…
Ocrtati zlo, dati njegov umetnički izraz, to znači istovremeno razobličiti ga, jer istinit odraz, a svaki umetnički rad takav mora da bude, po samom svom svojstvu umetničkoga, može zlo samo…
Predstava “Lorencačo” Alfreda de Misea u režiji Borisa Liješevića ostaće u pamćenju po neobičnoj situaciji kada je izbrisana linija koja razdvaja pozornicu od publike.
Druge festivalske večeri publika u Užicu videla jekomad "Lorencačo" Alfreda de Misea, u režiji Borisa Liješevića i izvođenju Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda. Publika je dala višu ocenu nego predstavi…
Jugoslovenski pozorišni festival je od početka težio da svojim učesnicima, i umetnicima i publici, pruži neku vrstu utočišta i veru u humanost, pokušavajući da ukaže na sistemsku dehumanizaciju društva, kaže…
Za godinu dana izveli smo veliki broj interesantnih i retkih premijera, za koje vlada veliko interesovanje, kaže Ivana Vujić, upravnica Narodnog pozorišta u Beogradu.
Deo sam ovog društva spektakla, dakle pripadnik generacije koja ga je napravila. Mi smo deo tog globalnog sveta koji su napravili i google i facebook, mada pamtim i analogni sistem,…
Festivalsku zavesu podigla je predstava Narodnog pozorišta iz Beograda “Nečista krv”, po motivima romana Bore Stankovića koji je odavno postao školska lektira, u dramatizaciji Maje Todorović i režiji Milana Neškovića.
Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu, Festival bez prevoda, junak je našeg doba. Zato što nadilazi nevolje regiona i šalje jasne poruke o tome kako je moguće biti i hrabar i…
Naš festival imaće smisla sve dotle dok pozorišni gledalac, prosečni Užičanin, kupuje ne baš jeftne ulaznice za predstave, kaže Zoran Stamatović, direktor Narodnog pozorišta Užice i Jugoslovenskog pozorišnog festivala "Bez…
Otvaranjem izložbe fotografija koje beleže lepote Rusije u Istorijskom arhivu Užice počeo je prvi sadržaj iz bogatog Pratećeg programa XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala, a koji se zvanično otvara naredne večeri…
Poštovani ljubitelji pozorišta, Pojedinačne karte za XXIV Jugoslovenski pozorišni festival se prodaju od sutra, 5. novembra 2019. (kako je ranije najavljeno, na dan početka festivala) po ceni od 1.500,00 dinara.
Heroj našega vremena je hrvatski fotoreporter svetskog glasa Hrvoje Polan koji nas je nažalost, prerano napustio u 48 godini, u aprilu ove godine. Njegove ratne fotografije iz ciklusa "Priče o…
U izložbenom prostoru Istorijskog arhiva u ponedeljak, 4. novembra 2019. u 18h biće otvorena izložba fotografija finalista i pobednika III Sveruskog foto-konkursa “Najlepša zemlja”. Izložbu je organizovalo Rusko geografsko društvo,…
Mihailo Marković (1869-1946) nosio je nadimak Era tokom celog burnog života proživljenog u smutnim vremenima kada nije bilo sluha ni za život, a kamoli za glumu i pozorište. Mnogo…