Dokle pogled seže
Ivanov
Moja fabrika
26 sep

Pružajući se i rastežući između scene i života ovaj festival nikada nije hteo nikoga da uveri u neku ideologiju, niti da upire prstom u neku drugu, već da umetničkim sredstvima govori o čoveku, o njegovim tugama i radostima, obrazložio je selektor Bojan Munjin, moto XXIII Jugoslovenskog pozorišnog festivala za koji je uzeta misao Branislava Nušića koja izvorno u komadu „DR“ glasi: „U svakom slučaju, bolje je gledati život u pozorišnom komadu, nego gledati pozorišni komad u životu“. Najavljujući festival istaknuto je da su ga finansijski podržali grad Užice sa četiri miliona dinara i Ministarstvo kulture i informisanja Srbije sa tri miliona dinara.

24 sep

„Bolje je da gledamo život u pozorištu, nego pozorište u životu“ (Branislav Nušić)

Sa stalnom mišlju u glavi da užički pozorišni festival treba da bude arena dobrog teatra, u kojoj će se nadmetati vrhunska gluma i valjana režija, zajedno sa majstorima pera pozorišnih komada i svim drugima koji stvaraju magiju pozorišne umetnosti, pristupili smo i ove godine izboru predstava za festival. Naravno, ključan kriterij bila je i užička publika, kao i mnogi gosti festivala, jer zbog tog temeljnog nadahnuća koje se preliva sa pozornice u gledalište, zbog čega su ljudi tako privrženi teatru, pozorište postoji već hiljadama godina.

24 sep

23. Jugoslovenski pozorišni festival „Bez prevoda“, Užice,
5-12. novembar 2018.

5.11.2018.  „Korešpodencija“, Zvezdara teatar, t. Borislav Pekić, r. Gorčin Stojanović

6.11.2018. „Kad bi Sombor bio Holivud“, Narodno pozorište Sombor, autorski projekt Kokana Mladenovića

7.11.2018. „Ožalošćena porodica“, Narodno pozorište, t. B. Nušić, r. Jagoš Marković

8.11.2018. „Zašto je poludeo gospodin R?“, JDP, R. W. Fasbinder, r. Bobo Jelčić

9.11.2018. „Kroćenje goropadnice“, HNK Split, Šekspir, r. Ivan Plazibat

10.11.2018. „Pet života pretužnog Milutina“, Atelje 212, t. Milena Marković, r. Aleksandra Milavić Dejvis

11.11.2018. „Krvave svadbe“, Srpsko narodno pozorište i Budva Grad Teatar, t. Federiko Garsija Lorka, r. Igor Vuk Torbica

12.11.2018. Predstava za nagrađene: „Strah i beda Trećeg rajha“, Narodno pozorište u Gračanici, t. B. Breht, r. Slobodan Skerlić.

Download attachments:
13 avg

23. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL ''BEZ PREVODA''
Od 5. do 12. novembra 2018. godine

PROMOTIVNI PERIOD od 20. avgusta do 3. septembra
1) 10.500,00 dinara (parter sredina od 1.do 10.reda)
2) 7.500,00 dinara (parter sredina od 11.reda)
3) 5.000,00 dinara (parter strane i balkon)


PRETPRODAJA od 4. do 24. septembra
1) 10.500,00 dinara (parter sredina od 1.do 10.reda)
2) 9.000,00 dinara (parter sredina od 11.reda)
3) 6.500,00 dinara (parter strane i balkon)


REDOVNA PRODAJA od 25. septembra
1) 10.500,00 dinara (parter sredina)
2) 8.000,00 dinara (parter strane i balkon)

Cena pojedinačnih karata 1.500,00 dinara
Karte do 10.reda parter/sredina možete kupiti od 20.avgusta po ceni od 10.500,00 gotovinom, čekovima građana i putem administrativne zabrane do 15.decembra 2018.godine. 

Napomena: po ceni pretprodaje i redovne prodaje mogućnost kupovine i preko administrativne zabrane ili čekova građana.
Pojedinačne karte se prodaju na dan početka festivala po ceni od 1.500,00 dinara.

21 nov

Izašao je bilten za deveti dan festivala

Download attachments:
21 nov

-Mislim da je i ovaj festival potvrdio moje stanovište da JPF održavaju gledaoci, jer smo iz večeri u veče imali prepunu salu. Užice je bilo kulturni centar regiona, koji je ugostio ljubitelje pozorišta ne samo iz Užica, već iz Čačka, Pljevalja, Nove Varoši, Požege, Kraljeva. Divni su utisci gostiju iz Zenice, Podgorice, sa Cetinja, iz Zagreba i Beograda, a moje zadovoljstvo je veliko jer je dominantan dobar umetnički utisak. Uvek ćete naći nekoga koji ima zamerke, ali mi ćemo se boriti i za tog jednog gledaoca koji je nezadovoljan i truditi se da i njega uključimo u tim koji vuče napred, kaže direktor i koselektor festivala Zoran Stamatović.

21 nov

Nakon osam festivalski dana provedenih u Užicu, stručni žiri je završio rad na vrednovanju predstava koje su ove godine činile repertoar 22. Jugoslovenskog pozorišnog festivala i podelio utiske o upravo završenom pozorišnom prazniku.

21 nov

Predstava „Ivanov“ (A.P.Čehov/Tatjana Mandić Rigonat) Narodnog pozorišta Beograd, najbolja je predstava na 22. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu - Bez prevoda. Ukupno 9 nagrada koje nose ime Ardalion, jedinog glumca među svecima, podelile su predstave “Ivanov” (NP Beograd), “Priče iz bečke šume”(Gavella, Zagreb), “Dokle pogled seže” (Zetski dom, Cetinje) i “Moja fabrika” (BNP Zenica). Stručnim žirijem je predsedavao uvaženi reditelj Dejan Mijač, kome je tokom poslednje predstave pozlilo, tako da poslednje večeri festivala nije učestvovao u donošenju odluka. Kako je žiri zasedao svakog dana, pomno pratio svako izvođenje i razgovarao o viđenim umetničkim ostvarenjima čak i pred poslednju takmičarsku predstavu, žiri je imao usaglašene stavove koje su osme festivalske večeri objavila ostala četiri člana stručnog žirija.

21 nov

Poslednje festivalske večeri izveden je komad „Moja ti“ po tekstu Olge Dimitrijević u režiji Aleksandre Milavić Dejvis, u koprodukciji Ateljea 212 iz Beograda i Sterijinog pozorja. Festivalska publika pozdravila je dugim aplauzom igru i poruku komada koji izaziva osmehe i hrabri ljude da je starost lepa i da je to vreme za nove borbe i avanture.

21 nov

22. Jugoslovenski pozorišni festival
13 - 20. novembra 2017.

Stručni žiri 22. Jugoslovenskog pozorišnog festivala, u sastavu:

1. Dejan Mijač, pozorišni reditelj – predsednik žirija
2. Radivoje Dinulović, arhitekta - scenograf - član žirija
3. Željka Turčinović, dramaturškinja - članica žirija
4. Zoran Ljutkov, glumac - član žirija
5. Nataša Nelević, pozorišna kritičarka - članica žirija

D o n e o      j e      s l e d e ć u     o d l u k u:

20 nov

Izašao je bilten za osmi dan festivala

Download attachments:
20 nov

Sedme festivalske večeri 22. JPF nastupilo je Narodno pozorište Užice sa predstavom „Svedobro“ po tekstu Stevana Vraneša u režiji Nemanje Rankovića. Publika je užičku predstavu ocenila sa 4,66.

19 nov

Izašao je bilten za sedmi dan festivala

Download attachments:
19 nov

Šeste festivalske večeri ansambl Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice izveo je predstavu "Moja fabrika", po tekstu Selvedina Avdića u režiji Selme Spahić. Publika je bogatim aplauzom pozdravila goste iz Bosne i Hercegovine, a trud nagradila visokom ocenom.

19 nov

U prisustvu studenata scenskog dizajna Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu na Maloj sceni NP Užice predstavljena je knjiga „Scenski dizajn kao umetnost” Tatjane Dadić Dinulović. O scenskim elementima, njihovoj upotrebi u rediteljskom postupku, značaju za dramski tekst i doživljaj predstave, osim autorke govorili su: dramski pisac Nebojša Romčević, reditelj Nebojša Bradić i novinar Bojan Munjin.

18 nov

Izašao je bilten za šesti dan festivala

Download attachments:
18 nov

Pete festivalske večeri izvedena je predstava “Ivanov” po delu Antona Pavloviča Čehova, u režiji Tatjane Mandić Rigonat i izvođenju Narodnog pozorišta Beograd. Publika je ovacijama pozdravila ansambl i predstavu nagradila najvišom ocenom ovogodišnjeg festivala.

18 nov

Drugu godinu za redom traje uspešna saradnja između Jugoslovenskog pozorišnog festivala i Izdavačkog preduzeća Klio, koji u okviru pratećeg programa predstavlja knjige interesantne pozorišnim radnicima i publici. Za 22. JPFU odabrana su dela Ivana Medenice “Tragedija inicijacije ili nepostojani princ” i „Scenski dizajn kao umetnost” Tatjane Dadić- Dinulović iz edicije „Ars Scena”. O uređivačkoj politici IP „Klio” govori  direktor Zoran Hamović.

18 nov

Knjiga Ivana Medenice, profesora Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu i umetničkog direktora Bitefa pokazuje da je ovaj autor aktivan i u naučno-istraživačkom radu u oblasti studija pozorišta i izvođenja. “Tragedija inicijacije ili nepostojani princ” plod je višegodišnjeg rada, a podsticaj da ovu knjigu konačno oblikuje stigao je od Nebojše Bradića, urednika edicije Ars Scena i Zorana Hamovića, glavnog urednika IP Klio, u čijem izdanju je knjiga objavljena 2016.

17 nov

Izašao je bilten za peti dan festivala

Download attachments:
17 nov

Četvrte festivalske večeri nastupilo je pozorište Gavella iz Zagreba predstavom „Priče iz bečke šume“ po tekstu Edena fon Horvata u režiji Igora Vuka Torbice. Komad je, na izvestan način, nastavak predstave „Hinkeman“ koja je prošle godine oduševila užičku publiku i odnela najveći broj Ardaliona. Publika je mogla da prepozna i rečenicu u tekstu gde se kaže da u obližnjem cirkusu bivši ratni veteran zabavlja publiku jedući štakore(Hinkeman) i da je to isto vreme naslućivanja fašizma i onoga što on nosi. Autorska ekipa veruje da je predstava, nažalost, izuzetno aktuelna, a mi bismo rekli veoma bolna, skoro na ivici izdržljivosti.

17 nov

U foajeu Male scene izloženi su diplomski radovi prve generacije studenata scenskog dizajna Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. „Sarađujemo sa Festivalom od kada je scenski dizajn napravljen kao smer na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu i dolazak u Užice je ekskurzija za naše studente na prvoj godini fakulteta. Upravo smo ispratili prvu generaciju studenata, a to što smo izložili njihove diplomske radove je veliki podstrek za studente koji su ove godine gosti Festivala, jer će se radovati ideji da jednom i njihovi radovi budu na ovom mestu“, kaže za festivalski sajt doc. dr Mia David, scenografkinja i profesorka Fakulteta tehničkih nauka.

16 nov

Izašao je bilten za četvrti dan festivala

Download attachments:
16 nov

U saradnji sa Direkcijom festivala, predvođeni razrednim starešinom Petrom Matovićem, učenici računarskog smera bili su gosti u publici treće festivalske večeri kada je izveden komad Kraljevskog pozorišta Zetski dom sa Cetinja „Dokle pogled seže“ u režiji Arpada Šilinga. Po završetku predstave okupili smo se u holu pozorišta da razmenimo utiske.

16 nov

Treće festivalske večeri na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu izvedena je predstava “Dokle pogled seže” koju je po autorskom tekstu režirao vodeći mađarski i evropski reditelj Arpad Šiling, a izveli glumci Kraljevskog pozorišta „Zetski dom“ sa Cetinja.

15 nov

Izašao je bilten za treći dan festivala

Download attachments:
15 nov

Druge festivalske večeri 22. JPF Užice izvedena je predstava “Samoubica” Nikolaja Erdmana u režiji Veljka Mićunovića i produkciji Crnogorskog narodnog pozorišta. Publika je imala neobičnu priliku da pogleda izmenjen kraj u odnosu na postavku na matičnoj sceni u Podgorici, na šta se odlučio reditelj Mićunović jer na užičkoj sceni ne postoji rotacija neophodna za vizuelni doživljaj i poruku nade koja se stiče uz te tehničke mogućnosti.

14 nov

Izašao je bilten za drugi dan festivala

Download attachments:
14 nov

Festivalsku zavesu 22. JPF podigla je predstava "Tako je (ako vam se tako čini)" po tekstu Luiđia Pirandela u režiji Jagoša Markovića Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Predstava je kreirana kao ravnopravna igra ansambla, bez posebnih glavnih uloga, ali među kojima se i zbog iskustva i glumačkih sposobnosti, ali i poruke u komadu ističe Predrag Ejdus.

14 nov

Izložba „Proždiranje“ predstavlja najnovije radove mladog užičkog umetnika Miloša Milićevića (1991), koji je nakon Umetničke škole u Užicu, završio osnovne i master akademske studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, odsek grafika u klasi profesora Miodraga Mlađovića. Izlagao je na kolektivnim izložbama među kojima se izdvajaju „Hong Kong Graphic Art Fiesta 2014, 12. međunarodni grafički bijenale Suva igla Užice 2015, 4. internacionalni salon grafike Kraljevo 2016, izložba studenata master studija FLU Gradska galerija savremene umetnosti Smederevo 2015. Samostalno je izlagao u galeriji Čigota i Narodnom muzeju Užice 2016, u Savremenoj galeriji Zrenjanin i Domu kulture Prijepolje 2017, a izložba u Narodnom pozorištu Užice mu je peta samostalna izložba. Radovi su postavljeni u prostoru Male scene.