Dokle pogled seže
Ivanov
Moja fabrika
09 nov

Izašao je BILTEN br. 5 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

09 nov

Kroz čitavu našu noviju istoriju vrtimo se poput glupog psa, koji juri sopstveni rep, kaže reditelj Kokan Mladenović

09 nov

Ko je junak vašeg doba?

- Moja majka! Ona je nesretno izgubila život u ratu. Majke su junaci inače, sve majke. Kažu da su dvije najspominjanije riječi od starogrčke književnosti na ovamo: majka i sloboda. Majka je junak i u predstavi "Sjećaš li se Doli Bel" i našeg doba, kaže glumac Emir Hadžihafizbegović.

09 nov

Mi smo generacija koja je potpuno drugačije gledala na junake, na svet oko nas. Bili smo veći entuzijasti, hteli smo da pokrećemo stvari. Ja sam nekad želeo da učestvujem u svim kulturnim zbivanjima, da igram u predstavama, da stvaram, da pokrećem svet, kaže glumac Mirsad Tuka.

09 nov

Predstava Kamernog teatra 55 iz Sarajeva u režiji Kokana Mladenovića pozdravljena je višeminutnim, burnim aplauzom koji je bio upućen dobro poznatom i voljenom tekstu Abdulaha Sidrana, reditelju Kokanu Mladenoviću koga je autorska ekipa nazvala čarobnjakom, ali i posleratnim vremenima kada svi zajedno nismo imali mnogo, ali smo više cenili porodicu, prijatelje, komšiluk.

08 nov

Izašao je BILTEN br. 4 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

 

08 nov

Provokacije treba ostaviti za neka druga mesta. Pozorište treba samo da pokaže i ukaže prstom na neke stvari koje bi eventualno trebalo promeniti, kaže Irfan Mensur za Bilten JPF-a

08 nov

Jedino lik koji igram pokušava da spase ono što se spasiti može u tom mraku i užasu, dok ostali likovi padaju sve niže i niže, kaže glumica Jelisaveta Seka Sablić.

08 nov

Svoju misiju, u ovom srednjem dobu, vidim kao nastavljača neke svojevrsne baklje koju je zapalio Milivoje Živanović, preuzeo Ljuba Tadić, Bata, Pera, Mira, Olivera.... i onda se nadam da će već neko iz moje generacije prebaciti tu baklju na sledeće generacije, kaže za Bilten JPF-a jedan od naših najboljih i najangažovanijih glumaca srednje generacije, Dragan Mićanović.

08 nov

Mislim da smo junaci našeg doba svi mi. A, opet, ne bih mogla da se divim svima nama, kaže Anita Mančić, glumica JDP iz Beograda. Nemam odgovor na to pitanje, jer koliko bih mogla reči da uložim u divljenje našim mogućnostima opstajanja, toliko bih mogla da nas kudim u isto vreme.

08 nov

Predstava “Vrat od stakla” Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda po tekstu Biljane Srbljanović, u režiji Jagoša Markovića, izazvala je aplauze na otvorenoj sceni, što je retkost za užičku publiku. Uz više puta vraćene glumce na poklon pred gledaocima, predstava je do sada dobila i najvišu ocenu publike.

07 nov

Izašao je BILTEN br.3 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

07 nov

Pozorište zahteva ozbiljnu posvećenost, disciplinu, mnogo odricanja, a to znači svakodnevne probe. Zato je svima, a posebno mladim glumcima, sve teže, kaže Marko Janketić

07 nov

Druge festivalske večeri užička publika imala je priliku da gleda predstavu „Lorencačo“ JDP-a, za koju kritika između ostalog kaže da su u njoj angažovani trenutno najtraženiji domaći glumci. A jedan od njih je i Milan Marić, koji je do sada imao tri uloge na JPF-u u predstavama: "Zoran ĐinĐić"(2012),  "Priča o Vojniku"(2016) i "Zašto je poludeo gospodin R?" (2018).

07 nov

Ocrtati zlo, dati njegov umetnički izraz, to znači istovremeno razobličiti ga, jer istinit odraz, a svaki umetnički rad takav mora da bude, po samom svom svojstvu umetničkoga, može zlo samo da razobliči. Gušiti zlo ćutanjem ili crno-belim deklaracijama, što je isto, znači zataškavati ga, dozvoliti mu da latentno traje, ubija i čeka trenutak mraka kada bi moglo da se nametne” - citirao je reditelj Boris Liješevć književnika Aleksandra Tišmu u intervjuu za BIlten br.3  XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala.

07 nov

Predstava “Lorencačo” Alfreda de Misea u režiji Borisa Liješevića ostaće u pamćenju po neobičnoj situaciji kada je izbrisana linija koja razdvaja pozornicu od publike.

07 nov


Druge festivalske večeri publika u Užicu videla jekomad "Lorencačo" Alfreda de Misea, u režiji Borisa Liješevića i izvođenju Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda. Publika je dala višu ocenu nego predstavi "Nečista krv", a ovo izvođenje će se pamtiti i po sceni koja je izbrisala liniju između pozornice i publike.

06 nov

Izašao je Bilten br.2  XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

06 nov

Jugoslovenski pozorišni festival je od početka težio da svojim učesnicima, i umetnicima i publici, pruži neku vrstu utočišta i veru u humanost, pokušavajući da ukaže na sistemsku dehumanizaciju društva, kaže Nemanja Ranković, umetnički direktor NP Užice i JPFU, citirajući Brehta da “umetnost nije ogledalo koje odražava stvarnost, već je čekić da se ta stvarnost oblikuje“.

06 nov

Za godinu dana izveli smo veliki broj interesantnih i retkih premijera, za koje vlada veliko interesovanje, kaže Ivana Vujić, upravnica Narodnog pozorišta u Beogradu.

06 nov

Deo sam ovog društva spektakla, dakle pripadnik generacije koja ga je napravila. Mi smo deo tog globalnog sveta koji su napravili i google i facebook, mada pamtim i analogni sistem, kaže Milan Nešković, reditelj predstave koja je podigla zavesu XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala "Bez prevoda".

06 nov

Festivalsku zavesu podigla je predstava Narodnog pozorišta iz Beograda “Nečista krv”, po motivima romana Bore Stankovića koji je odavno postao školska lektira, u dramatizaciji Maje Todorović i režiji Milana Neškovića.

06 nov

Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu, Festival bez prevoda, junak je našeg doba. Zato što nadilazi nevolje regiona i šalje jasne poruke o tome kako je moguće biti i hrabar i istrajan i naklonjen zajedništvu, rekao je Branislav Mićunović, otvarajući XXIV Jugoslovenski pozorišni festival “Bez prevoda”.

05 nov

24. Jugoslovenski porišni festival počinje večeras! Najaviće ga vatromet iznad zgrade NP Užice i himna koju će izvesti trubački orkestar.

05 nov

Izašao je Bilten br. 1  XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

05 nov

Naš festival imaće smisla sve dotle dok pozorišni gledalac, prosečni Užičanin, kupuje ne baš jeftne ulaznice za predstave, kaže Zoran Stamatović, direktor Narodnog pozorišta Užice i Jugoslovenskog pozorišnog festivala "Bez prevoda".

05 nov

Važno je da grad stoji iza festivala i nadam se da će narednih godina izdvajanja biti još veća, kaže gradonačelnik Užica Tihomir Petković

05 nov

Otvaranjem izložbe fotografija koje beleže lepote Rusije u Istorijskom arhivu Užice počeo je prvi sadržaj iz bogatog Pratećeg programa XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala, a koji se zvanično otvara naredne večeri na sceni Narodnog pozorišta Užice. Izložbu je otvorio Radovan Baja Vujović citatom Džulije Margaret Kameron, jedne od pionira fotografije: „Čeznula sam da zadržim svu lepotu koja se pojavljuje predamnom, i napokon ta čežnja je zadovoljena“.

04 nov

Poštovani ljubitelji pozorišta,

Pojedinačne karte za XXIV Jugoslovenski pozorišni festival se prodaju od sutra, 5. novembra 2019. (kako je ranije najavljeno, na dan početka festivala) po ceni od 1.500,00 dinara.

04 nov

Heroj našega vremena je hrvatski fotoreporter svetskog glasa Hrvoje Polan koji nas je nažalost, prerano napustio u 48 godini, u aprilu ove godine. Njegove ratne fotografije iz ciklusa "Priče o besmislu" imali smo priliku da vidimo u Užicu tokom održavanja "Grain festa" u galeriji "Reflektor" u Krčagovu desetak meseci pre iznenadnog odlaska. Bila je to prilika za razgovor sa čovekom izuzetne hrabrosti koji je uvek imao osoben pogled na priču i slikao ono što vidi i kada je dobijao pretnje smrću.