Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu - FESTIVAL BEZ PREVODA - Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu - FESTIVAL BEZ PREVODA - Novosti http://jpf.uzickopozoriste.rs Mon, 19 Aug 2019 11:34:11 +0200 Joomla! - Open Source Content Management sr-yu Prodaja kompleta karata za 24. JPF http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/870-prodaja-kompleta-karata-za-24-jpf http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/870-prodaja-kompleta-karata-za-24-jpf

PRETPRODAJA od 10. do 30. septembra
1) 10.500,00 dinara (parter sredina od 1.do 10.reda)
2) 9.000,00 dinara (parter sredina od 11.reda)
3) 6.500,00 dinara (parter strane i balkon)

REDOVNA PRODAJA od 1. oktobra
1) 10.500,00 dinara (parter sredina)
2) 8.000,00 dinara (parter strane i balkon)

Cena pojedinačnih karata 1.500,00 dinara
Karte do 10.reda parter/sredina možete kupiti od 19.avgusta po ceni od 10.500,00 gotovinom, čekovima građana i putem administrativne zabrane do 20.decembra 2019.godine.

Napomena: po ceni pretprodaje i redovne prodaje mogućnost kupovine i preko administrativne zabrane ili čekova građana.
Pojedinačne karte se prodaju na dan početka festivala po ceni od 1.500,00 dinara.

]]>
gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Novosti Mon, 19 Aug 2019 09:17:40 +0200
Potpisan protokol o saradnji između NP Užice i NP Priština sa sedištem u Gračanici http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/869-potpisan-protokol-o-saradnji-izmedu-np-uzice-i-np-pristina-sa-sedistem-u-gracanici http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/869-potpisan-protokol-o-saradnji-izmedu-np-uzice-i-np-pristina-sa-sedistem-u-gracanici

Susret je bila prilika da dva pozorišta, u nameri da prošire i unaprede umetničku saradnju, potpišu Protokol o dugoročnoj saradnji. Protokol su potpisali Predrag Radonjić, direktor Narodnog pozorišta Priština sa sedištem u Gračanici i Zoran Stamatović, direktor Narodnog pozorišta Užice, a dokument podrazumeva zajedničke produkcije, razmene autora, umetnika i drugih stručnjaka, recipročna gostovanja, međusobnu promociju prilikom gostovanja ansambala na festivalima, događajima ili nekim drugim pozorišnim projektima, u okviru realizacije međunarodne saradnje.

Slađana Vasiljević

]]>
gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Novosti Tue, 13 Nov 2018 14:03:06 +0100
Zoran Stamatović: Fenomen užičke publike je prerastao uobičajene pozorišne oblike http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/868-zoran-stamatovic-fenomen-uzicke-publike-je-prerastao-uobicajene-pozorisne-oblike http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/868-zoran-stamatovic-fenomen-uzicke-publike-je-prerastao-uobicajene-pozorisne-oblike

-Ovde još uvek vladaju emocije. Prošlo je takmičenje, ali je ostalo to zadovoljstvo da međusobno prokomentarišemo odluke žirija i da li je bilo sve kako smo zamislili, a kad se svi utisci slegnu možemo da ocenimo da li smo zadovoljni. Vrlo sam zadovoljan posetom poblike. Ovo je fenomen koji je prerastao uobičajene pozorišne oblike i siguran sam da ga visoko kotira u celom prostoru Jugoslavije. U to su nas uverili ovogodišnji gosti, pre svega članovi žirija koji su se odazvali i sa nama podelili to osećanje. Imao sam utisak da smo ovih sedam dana bili mali centar pozorišnog života u prostoru bivše zajedničke domovine. Siguran sam da ima dosta toga da se poboljša i otkloni i na tome ćemo raditi narednih godinu dana, kaže Zoran Stamatović.


Narodno pozorište Užice zahvaljuje se:

-Svim učesnicima koji su nadahnuto nastupili na ovogodišnjem pozorišnom prazniku u Užicu,
-Ministarstvu kulture, Gradu Užicu i prijateljima koji su finansijski podržali Jugoslovenski pozorišni festival,
-Publici koja je aplauzima nagradila goste i učinila da ovaj Festival zadrži epitet jednog od najboljih u zemlji
-Medijima koji su svojim izveštavanjem doprineli da 23. Jugoslovenski pozorišni festival postane dostupan najširoj publici.

Radujemo se novom pozorišnom susretu!


Slađana Vasiljević

]]>
gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Novosti Tue, 13 Nov 2018 13:57:07 +0100
Rade Šerbedžija: Gledao sam i divio se kako je ovaj Festival odgojio divnu publiku http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/867-rade-serbedzija-gledao-sam-i-divio-se-kako-je-ovaj-festival-odgojio-divnu-publiku http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/867-rade-serbedzija-gledao-sam-i-divio-se-kako-je-ovaj-festival-odgojio-divnu-publiku

-Gledao sam publiku i divio se kako je ovaj festival odgojio divnu publiku koja sa pažnjom i razumevanjem sluša te predstave sa mnogo strasti, brane taj svoj festival i žele ga napraviti što boljim. Publika je sastavni deo i mi to za njih radimo i kad imaš dobru publiku onda je i predstava bolja. Gledao sam samo četiri predstave, ali sam imao sreću da su bile zanimljive, a ova Jugoslovenskog dramskog pozorišta me prosto oduševila. Bobo Jelčić je režirao, Boris Isaković je igrao glavnu ulogu, svi su glumci briljantni i predstava je čudesna. Oduševljen sam stvarno, zaista imamo čudesnih glumica i glumaca, kaže Rade Šerbedžija.

Slavni glumac mesece je proveo u užičkom kraju daleke 1974. snimajući čuvenu “Užičku republiku”. Prvi put nakon 40 godina života i putovanja po Americi i širom sveta, u Užice se vratio letos i 17. avgusta uz pratnju Miroslava Tadića održao koncert za pamćenje. Domaćini tada nisu ni slutili da će uskoro ponovo sresti omiljenog glumca, koji je ovog puta imao vremena da duže boravi na Zlatiboru i Užicu.

-Lepo je bilo, divno je bilo vreme. Ja volim ovaj kraj iako nisam dugo bio, ali sam se često sećao tih dana kada sam snimao “Užičku republiku” i kad sam na Zlatiboru snimao “Hajku” sa Žikom Pavlovićem. Užice je naraslo, postalo je veliki grad. Nekad je bilo palanka, iako značajna i važna zbog svoje historije i ljudi, ali sad je postalo moćan grad. Lepa je klima, zrak na Zlatiboru, božanstven je iako se možda i previše izgradio. Bio sam u hotelu “Palisad” lep je, u “Milunkinom konaku”, divna kafana, dobra muzika je svirala, sjajna i bio sam u Mačkatu, na jagnjetini, fantastično, zaista neverovatna jagnjetina.


Slađana Vasiljević

]]>
gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Novosti Tue, 13 Nov 2018 13:49:04 +0100
Svečano zatvaranje i predstava u čast nagrađenih http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/novosti/video-prilozi/item/866-svecano-zatvaranje-i-predstava-u-cast-nagradenih http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/novosti/video-prilozi/item/866-svecano-zatvaranje-i-predstava-u-cast-nagradenih gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Video zapisi Tue, 13 Nov 2018 10:42:00 +0100 Izjava - Zoran Stamatović, direktor Narodnog pozorišta Užice http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/novosti/video-prilozi/item/865-izjava-zoran-stamatovic-direktor-narodnog-pozorista-uzice http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/novosti/video-prilozi/item/865-izjava-zoran-stamatovic-direktor-narodnog-pozorista-uzice gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Video zapisi Tue, 13 Nov 2018 09:41:46 +0100 Izjava - Rade Šerbedžija http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/novosti/video-prilozi/item/864-izjava-rade-serbedzija http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/novosti/video-prilozi/item/864-izjava-rade-serbedzija gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Video zapisi Tue, 13 Nov 2018 09:41:23 +0100 Obrazloženje odluka stručnog žirija 23. JPF http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/863-obrazlozenje-odluka-strucnog-zirija-23-jpf http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/863-obrazlozenje-odluka-strucnog-zirija-23-jpf

 

1. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU PREDSTAVU– dodeljuje se predstavi „Zašto je poludeo gospodin R“, Rajnera Vernera Fasbindera u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda, u režiji Boba Jelčića. Odluka je doneta jednoglasno.

Promišljanje ludila savremenog sveta autorska ekipa predstave Zašto je poludeo gospodin R započinje od traženja tog istog ludila u nama samima. Kroz tu introspekciju otvara se ceo korpus svakodnevnih gesta, strahova i želja. Život postaje teatar, a teatar život. I upravo je to mesto gde se vrlo jasno počinje čitati naša zajednička tragedija. Autorski nas tim kroz jednostavnost situacija, kroz prikazivanja opštih mesta svakodnevice, uvlači u neprestana iskakanja iz prostora stvarnosti, izmešta ono obično, svakodnevno u teatar. Teatar se vidi, teatar postaje tema. Vođeni jasnim rediteljskim konceptom koji glumce izbacuje iz njihove sigurne zone interpretacije, ova predstava otvara mogućnost dijaloga na jednoj izuzetno osetljivoj, intimnoj razini. Kroz ovu se predstavu svaki učesnik pozorišnog čina definiše prvenstveno kao čovek - čovek u sumanutoj, svakodnevnoj borbi s kontekstima. Uspešno, mudro i tankoćutno. Sada i ovde.


2. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU REŽIJU – dodeljuje se Bobi Jelčiću za režiju predstave „Zašto je poludeo gospodin R“, Rajnera Vernera Fasbindera u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.

Bobo Jelčić prefinjenim i preciznim rediteljskim rukopisom uspostavlja kod za čitanje savremene stvarnosti. Promišljenim i autentičnim rediteljskim izrazom omogućava nam da izoštrimo percepciju sveta u kojem živimo. Teatralizujući žive impulse stvarnosti reditelj kreira kompleksnu scensku partituru koja nas dovodi do tragizma današnjice.


3. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU ŽENSKU ULOGU – dodeljuje se Milici Grujičić za ulogu Verenice u predstavi „Krvave svadbe“ u koprodukciji Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada i Grad teatra Budva. Odluka je doneta većinom glasova.

Za ubedljivost snažnog glumačkog doživljaja i emotivnu punoću. Svedenim glumačkim sredstvima iznela je kompleksnost poetike i tragizma Lorkinog sveta u kojem se živo prepliću teatar i poezija.


4. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU MUŠKU ULOGU – dodeljuje se Borisu Isakoviću za ulogu Gospodina R. u predstavi „Zašto je poludeo gospodin R?“ u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.


Boris Isaković suvereno i postupno gradi anamnezu ludila Gospodina R. Precizno odabranim glumačkim sredstvima na scenu maestralno iznosi život malog čoveka koji pokušava da se izbori sa realnošću apsurda i apsurdom realnosti.


5. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU SCENOGRAFIJU – dodeljuje se Jasmini Holbus za predstavu „Pet života pretužnog Milutina“ u produkciji Ateljea 212 iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.

Jasmina Holbus savremenim i autentičnim scenografskim potezima kreira različite prostore igre ne citirajući epohe već tvoreći vizuelno sadržajnu instalaciju. Ona istovremeno duhovito i jednostavno trasira putovanje kroz epsku fantastiku dramskog teksta i predstave


6. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU KOSTIMOGRAFIJU – dodeljuje se Tatjani Radišić za predstavu „Kad bi Sombor bio Holivud“ u produkciji Narodnog pozorišta Sombor. Odluka je doneta većinom glasova.

U strukturi sa mnoštvom likova Tatjana Radišić maštovito integriše različite scenske narative. Efektnim intervencijama kostim povezuje elemente lokalnog i globalnog, fantazmagoričnog i realnog kreirajući snažan vizuelni identitet predstave


7. Nagrada ARDALION ZA EPIZODNU ULOGU – dodeljuje se Ani Mariji Veselčić za ulogu Bjanke u predstavi „Kroćenje goropadnice“ u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta Split. Odluka je doneta jednoglasno.

Ana Marija Veselčić odigrala je složen glumački zadatak u prostoru između performansa i drame. Kreirala je lik koji ima razvoj i dramski luk nadogradivši svojim umećem ulogu Bjanke u ovoj adaptaciji Šekspirovog komada.


8. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJEG MLADOG GLUMCA i NAGRADA POLITIKE „AVDO MUJČINOVIĆ“- dodeljuje se Joakimu Tasiću za ulogu Simeona Njegovana, mladog gazde, u predstavi „Korešpodencija“ u produkciji Zvezdara teatra iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.

Joakim Tasić pokazao je zrelost i veštinu u poigravanju sa zahtevnom epistolarnom formom dramskog teksta. Sa lakoćom i sigurnošću gradio je komičnu transformaciju Simeona Njegovana, mladog gazde.


9. Specijalna NAGRADA ARDALION – ravnopravno se dodeljuje kompozitorki Ireni Popović Dragović za muziku u predstavi „Kad bi Sombor bio Holivud“ u produkciji Narodnog pozorišta Sombor i glumačkom ansamblu predstave „Pet života pretužnog Milutina“ u produkciji Ateljea 212 iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.

Muzika Irene Popović Dragović vešto i lucidno kreira dramaturški okvir predstave koja nas u saigri sa ansamblom vodi kroz svet nemog filma, nostalgije i iluzija.

Nagrada se dodeljuje glumačkom ansamblu predstave Pet života pretužnog Milutina za kolektivnu glumačku igru i inovativan i smeo pristup preispitivanju identiteta, dekonstrukciji mitova, nasleđa i stereotipa.

 

]]>
gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Novosti Mon, 12 Nov 2018 18:12:44 +0100
Bilten br. 8 http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/862-bilten-br-8 http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/862-bilten-br-8 gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Novosti Mon, 12 Nov 2018 14:48:46 +0100 Svetozar Rapajić: O fenomenu muzičkog pozorišta http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/861-svetozar-rapajic-o-fenomenu-muzickog-pozorista http://jpf.uzickopozoriste.rs/index.php/item/861-svetozar-rapajic-o-fenomenu-muzickog-pozorista

Knjiga „Muzičko pozorište kao umetnička sinteza“ popunila je prazninu koja je postojala o fenomenu muzičkog pozorišta, što je uočio Fakultet dramskih umetnosti iz Beograda i ove godine objavio delo kao sintezu rada profesora Svetoraza .

-Mislim da će knjiga imati veliku čitalačku publiku, jer je ona zapravo sinteza višestrukog i višeslojnog bavljenja muzičkim pozorištem profesora Rapajića kao pedagoga, teoretičara i stvaraoca, pošto je autor režirao operete, mjuzikle i druge žanrove muzičkog pozorišta. Ova knjiga nije istorija muzičkog pozorišta, već ona postavlja pitanje šta je muzičko pozorište i kako ga možemo definisati, da li su to samo već pomenuti žanrovi, ili nešto drugo. Autor razvija tezu da se muzičko pozorište može shvatiti kao sinteza dva toka- nešto što se zasniva na dramskoj radnji i podražavanju života i stvarnosti, a da je drugi tok zapravo tok apstraktnog umetničkog mišljenja, apstraktnih struktura koji odgovaraju muzici. Dramsko pozorište od muzike dobija strogost forme i strukturisanost, a muzički izraz od dramske književnosti dobija životnost, emocionalnost, trodimenzionalnost. Rekao bih da je ova knjiga istorija složenog, dijalektičkog odnosa između muzičkih i dramskih aspekata u pozorištu, kako su se oni kroz istoriju razdvajali, gde je muzika odnosila prevagu u odnosu na dramsko i kako je dramsko odnosilo prevagu u odnosu na muzičko, sa idejom sinteze kao nečemu čemu se teži, kaže prof. dr Ivan Medenica, urednik knjige i edicije Studije pozorišta FDU.

Knjiga počinje tekstom „Umesto uvertire“, da bi zatim autor analizirao Molijerova, Šekspirova i neka domaća dela, među kojima i režije Jagoša Markovića, uspešnog studenta profesora Rapajića. Ljubitelji pozorišne umetnosti iz ovog dela mogu saznati i o pozorištu Pokreta Jovana Putnika, o režijama novosadske Opere ikako na malom prostoru rešiti muzičke zahteve operskih dela, o Muzičkom Pozorištu na Terazijama. U duhu muzičkog dela, knjiga se završava poglavljem „Umesto finala“.

-Fenomen muzičkog pozorišta obuhvata u najvećoj meri kompletnu istoriju pozorišta od pra-rituala i antike pa nadalje, a jedino je građansko realistično pozorište ono koje se od toga odvaja u pretežno govorno pozorište. Sinteza, naravno, podrazumeva spajanje ali ne kao zbir elemenata već podrazumeva da jedan element, npr. likovni element, prostorni element, nešto menja i u dramskoj igri, nešto menja i u doživljaju gledališta, prema njemu se usmerava i muzička komponenta i obratno. Dramska radnja koja je prirodno prepoznatljiva, životna, na nju se primenjuju elementi apstrakne kompozicije kao što je u muzici ponavljanje, gradacija, ritmički crtež, dinamički crtež, tako da nešto što bi moglo biti životno prepoznatljivo postaje ubedljivo i sa tom dodatnim stilizacijom koja ne postoji u životu, ali uz pomoć muzike postaje ubedljiva i istinita. Pravi ideal je kada se te različite umetnosti spoje u „sveukupno umetničko delo“, a nekada se dešava da jedan od elemenata postane dominantan, da proguta ostale elemente predstave. Sve treba da bude u funkciji drugog, da mu pomaže i tako se dolazi do optimalnog „ljubavnog spoja“ između različitih umetnosti, kaže Svetozar Rapajić, autor knjige.

Promociju knjige profesora Svetozara Rapajića sa pažnjom su pratili studenti Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada i Fakulteta primenjenih umetnosti iz Beograda, kao i ljubitelji pozorišne umetnosti iz Užica, a zainteresovanoj publici autor je sve knjige poklonio i brižljivo potpisao.

Slađana Vasiljević

]]>
gordana.skakavac@uzickopozoriste.rs (Gordana Skakavac) Novosti Mon, 12 Nov 2018 13:12:11 +0100